عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان این خبر که بانک مرکزی برای واردات مجدد خودروهای نو ۲۰۰میلیون دلار تخصیص داده است، گفت: واردات خودروهای کارکرده با وجود تدوین آییننامه در هیئت دولت همچنان در انتظار موافقت بانک مرکزی برای تأمین ارز است.
نیاز سالانه کشور به لاستیک بین ۲۶ تا ۲۷ میلیون حلقه است. با ادامه روندی که کارخانههای تایرسازی داخلی در هفتماه گذشته داشتند، تا پایان سال کمبود سه میلیون حلقه احساس میشود
نکته جالب اینکه حتی «انتظارات تولید آینده» که بهنوعی امید به آینده خودروسازان را نشان میدهد هم به کف یکساله خود رسیده است. این فاکتور از ۵۵.۷۷ واحد در شهریورماه به ۴۸.۲ واحد در مهر رسیده تا افت ۷.۵۷ واحدی را ثبت کند.
در نهایت اینکه زیاندهی خودروسازان در نیمه نخست سال جاری ادامه داشته است. بر این اساس، ایرانخودرو در نیمسال نخست، ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان زیان دیده و سایپا هم متحمل ضرر چهارهزار و ۷۰۰ میلیاردی شده است.
شوراها و سازمانهای متعددی را درست کردهایم و نام آنها را هم سازمان حمایت از مصرفکننده گذاشتهایم. آنوقت در سازمان حمایت از مصرفکننده قیمت خودروی ۱۵ هزار دلاری را ۴۰ هزار دلار کردهایم.
یک کارشناس بازار خودرو گفت: پیشبینی میکنم تا پایان سال افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت خودرو را خواهیم داشت و بخشی از این افزایش به این دلیل باشد که همهساله وقتی به روزهای پایانی سال نزدیک میشویم، مردم برای خرید و فروش جنبوجوش پیدا میکنند و قاعدتا در دو ماه آخر سال افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی خود را نشان خواهد داد.
مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: ۳۰ بهمن، آخرین فرصت پرداخت مالیات دارندگان خودروهای لوکس و گرانقیمت بالای ۳ میلیارد تومان است.
چند روزی از اعلام رئیس بنیاد شهید مبنی بر اجرا شدن قانون تخصیص خودرو به ایثارگران می گذرد. قانونی با کش و قوس های فراوان که بالاخره زمان اجرایی شدنش فرا رسید.